За політиками і журналістами з усього світу стежили за допомогою Pegasus

Широкий резонанс отримала новина про діяльність ізраїльської фірми NSO Group, відомої у всьому світі через застосування шпигунського програмного забезпечення Pegasus для стеження за терористами і злочинцями.

В ході розслідування, яке провели у Франції Forbidden Stories і 17 ЗМІ різних країн, вдалося встановити, що шпигунські програми було використано для злому телефонів політиків, журналістів, правозахисників і бізнесменів по всьому світу. Стаття на цю тему опублікована на сайті французької газети Les Echos, а на сайті Forbidden Stories розміщено відео з результатами розслідування.

Журналісти нагадують, що, згідно із заявою компанії NSO Group, право користування Pegasus надається виключно державам і державним агентствам за спеціальним дозволом ізраїльського уряду, який видається в кожному окремому випадку. Однак в розслідуванні відзначається, що стеження носила «масований характер».

Об’єднанню вдалося отримати один зі списків прослуховувати телефонні — в ньому міститься 50 тис. Номерів, введених клієнтами ізраїльської компанії в систему Pegasus. Дії по прослуховуванню стосуються періоду починаючи з 2016 року.

За відомістю The Washington Post, із загального переліку вдалося ідентифікувати понад тисячу чоловік з більш ніж 50 країн. Серед них виявилися 65 керівників підприємств, понад 600 політиків і урядовців, журналісти з CNN, Associated Press, Voice of America, New York Times, Wall Street Journal, Bloomberg News, Le Monde, Financial Times і Al Jazeera.

Також в списку фігурують кілька глав держав і прем’єр-міністрів.

Отримані відомості ставлять під сумнів заяви компанії, яка обіцяла переслідувати клієнтів за порушення прав.

Так, наприклад, Франція не є клієнтом ізраїльської фірми, проте в списку були знайдені номера більш ніж 1 тис. французьких громадян. Прослуховування французів здійснювали з Мексики, Індії, Марокко і Угорщини.

NSO Group заявляє, що обслуговує інтереси 60 розвідувальних, військових і правоохоронних відомств в 40 країнах, хоча не розкриває конкретної інформації.

15 грудня 2020 року газета The Guardian опублікувала результати дослідження колишнього керівника Служби безпеки мобільних мереж штату Вашингтон Гері Міллера, з яких випливає, що Китай міг використовувати мобільні мережі в Карибському басейні для перехоплення телефонних повідомлень американських абонентів. На його переконання, китайські шпигуни могли отримати в розпорядження дані телефонних дзвінків десятків тисяч американців. Проаналізувавши дані за три роки, експерт зробив висновки про те, що Китай, використовуючи операторів мобільного зв’язку, направляє сигнали американським абонентам, як правило, під час їх поїздок за кордон.

Державний оператор зв’язку КНР China Unicom рішуче спростував свою участь у стеженні. Заперечує факт шпигунства і китайське посольство у Вашингтоні.

Поделитесь в соц сетях!

Теги: , , ,

Загрузка...