ЗМІ опублікували ТОП фейків тижня Росії про Україну

Група «Інформаційне опір» продовжує фіксувати спроби російської пропаганди і проросійських ЗМІ в Україні спотворювати дійсність і використовувати інформаційні атаки в гібридної війні. Минулий тиждень ознаменувався кількома подіями, які не могли не потрапити в чергову добірку брехні і маніпуляцій.

«Нормандський» фейк

9 грудня відбулася зустріч так званої нормандської четвірки в Парижі. Звичайно, російські пропагандисти зрадили б собі, якщо б не скористалися ситуацією і не запустили фейк про Україну. Ряд російських джерел розтиражували інформацію про те, що на зустрічі в «нормандському форматі» в Парижі у президента України Володимира Зеленського мова була написана російською мовою. Який, як не втомлюються старанно брехати російські «ЗМІ», страшно утискають на всій території України.

Джерелом фейку став канал Пул N3 в Telegram, який веде російський журналіст Дмитро Смирнов.

«Мова Зеленського на саміті в Парижі написана: а) від руки; б) на мові агресора», — йдеться в повідомленні.

Новину передбачувано перепостив собі на сторінку російський пропагандист Володимир Соловйов. Фото тексту в руках Зеленського опублікувало європейське фотоагентство EPA. У спільноті «Черговий ООС» розшифрували текст з листів, і насправді він написаний українською.

Одкровення Ернста

Знакове для викриття методів пропаганди зізнання прозвучало з вуст одного з ватажків пропагандистської братії — телепродюсера, генерального директор одного з рупорів російської пропаганди Костянтина Ернста. Він зізнався в тому, що «Перший канал» брехав про події в Україні. Зокрема, Ернст визнав «помилковим» матеріал про український винищувачі, що нібито збили малайзійський Boeing-777 рейс MH17. «Ми люди, ми помилилися, але не спеціально», — сказав він в інтерв’ю кореспонденту журналу The New Yorker.

Найсмішніше, що телеведучий, причетний до ганебної «помилку», заявив, що це були цілком свідомі дії, а ніяка не випадкова «помилка».

Чергова брехня про ВСУ

Вчора стало відомо про те, що бойовики «ЛНР» під безпосереднім кураторством спецслужб РФ запустили новий фейк про нібито виявлений на кордоні з ділянкою розведення сил і засобів в районі населеного пункту Станиця Луганська величезного арсеналу з боєприпасами. За заявою так званого «МГБ ЛНР», цей «тайник» закладений військовослужбовцями ГУР МО України. Це відвертий фейк, що підтверджують безліч фактів.

Бойовики заявили, що «вилучили» 144 протипіхотних осколкових хв, 128 протитанкових мін, 14 осколково-фугасних хв для міномета калібру 128 мм, 396 пострілів для протитанкового гранатомета РПГ-7, одна протитанкова керована ракета, 29000 патронів для автоматичної стрілецької зброї калібру 5, 45, 7,62 мм, а також 3000 набоїв для великокаліберних кулеметів калібру 12,7 і 14,5 мм. Для того, щоб таємно доставити такий арсенал на непідконтрольну територію, необхідно було задіяти роту солдатів. Причому, за одну «вилазку» в тил противника, таку кількість боєприпасів не можна перенести.

Крім того, закладка арсеналу виглядає абсолютно безглуздо з військової точки зору. Очевидно, таким чином окупанти намагалися не тільки дискредитувати ВСУ і підтримувати міф про кровожерливість української армії серед населення окупованих територій. А ще й «довести», що українська сторона не дотримується Мінських домовленостей.

Ну і останнє. Новина про фейковий провокації була розміщена 11 грудня. Після того, як Путіну не вдалося домогтися свого на саміті «нормандської четвірки», включилася пропаганда. Мета зрозуміла: перекласти на Україну відповідальність за зрив домовленостей в Парижі.

Порвали рота російськомовному

Наступний фейк — це, скоріше, безстроковий підсумок роботи гібридних російських ЗМІ, зокрема — над умами громадян, які проживають на території ОРДЛО. У новинній сюжет ТСН потрапила літня пара, яку попросили прокоментувати події на Луганщині. Чоловік заявив, що його турбують переслідування за російську мову, а раніше такого не було, та й взагалі «жили прекрасно». На питання кореспондента про те, звідки сімейство черпає інформацію, пенсіонери простодушно відповіли — з новин на російських телеканалах, інші їм просто недоступні. Чоловік розповів, що пропагандисти повідали про те, що за російську мову в Україні комусь «порвали рот».

Поделитесь в соц сетях!

Теги: , ,

Загрузка...
Load...